Wyszukiwarka
Positive Organisational Potential (POP) consists of such organisational, mainly intangible, resources that create a positive organisational culture and a positive organisational climate. In effect, the positive behaviours and attitudes among employees are stimulated, what results in the increase of the productivity, innovativeness and competitiveness of companies.
 
The 2nd International Scientific Conference on Managing Positive Organisational Potential concludes the research project aimed at the validation of the impact the POP key areas have on the development and competitiveness of companies.
The aim of the conference is to present, analyse and discuss within international academia Positive Organisational Potential as the emerging concept of managing ‘soft’ resources. The conference is to become the platform for the dissemination of research findings and for the exchange of lessons concerning the POP key areas.
 
The key areas of Positive Organisational Potential include:
1. Corporate governance and leadership.
2. Middle managers.
3. Trust and interpersonal relations.
4. Talent management.
5. Internal communication.
6. Corporate social responsibility.
7. Organisational citizenship behaviours.
II Międzynarodowa Konferencja Naukowa Zarządzania Pozytywnym Potencjałem Organizacji wiąże się z podsumowaniem wyników ukończonego przez zespół Katedry Podstawowych Problemów Zarządzania szeroko zakrojonego projektu badawczego, którego celem była weryfikacja znaczenia kluczowych obszarów PPO dla rozwoju i konkurencyjności przedsiębiorstw.
 
Pozytywny Potencjał Organizacji stanowi taką konfigurację zasobów - zwłaszcza niematerialnych, która wyzwala pozytywną kulturę i pozytywny klimat organizacyjny, w efekcie których stymulowane są zachowania i postawy pracowników prowadzące do wzrostu wydajności, innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw.
 
Celem konferencji jest prezentacja i wymiana w międzynarodowym środowisku naukowym doświadczeń związanych z nurtem Pozytywnego Zarządzania, w który wpisuje się koncepcja Pozytywnego Potencjału Organizacji.
 
W szczególności dyskusji uczestników poddane będą kluczowe obszary PPO.
Należą do nich:
1. Nadzór korporacyjny i przywództwo.
2. Menedżerowie średniego szczebla.
3. Zaufanie i relacje interpersonalne.
4. Zarządzanie talentami.
5. Komunikacja wewnątrzorganizacyjna.
6. Społeczna odpowiedzialność organizacji.
7. Postawy obywatelskie i „patriotyzm” korporacyjny.